Sociálne siete sa stali jedným z najznámejších nástrojov súčasného online marketingu. Už len samotný fakt, že ide o sociálnu sieť plnú ľudí, resp. užívateľov značí, že je to priestor plný potenciálnych ako aj vašich stálych zákazníkov. A pokiaľ sa im chcete venovať, musíte byť aktívni aj v tomto priestore.
Na druhej strane však aj tu nevhodnou reklamou môžete narobiť škodu v podobe mierne znechutených zákazníkov, čo vás a vaše záujmy začnú opúšťať. Ako je to možné?
Stačí sa pozrieť na štatistiky, ktoré vravia, že užívateľov sociálnych sietí najviac znechucujú konkrétne veci:
- Na prvom mieste sú to príliš časté a nevhodne nahromadené reklamné príspevky.
Pokiaľ sa chceme na danú problematiku pozrieť bližšie, ľuďom takisto vadí nedostatok súkromia na ich užívateľskom účte, kameňom úrazu sú tiež nevhodne sformulované a slangové „pubertálne“ reklamné oznámenia, ktoré napr. nevyhovujú dospelej klientele.
V rebríčku neželaných faktorov sa nakoniec nachádza aj fakt, že niektoré e-shopy (alebo firemné účty) odpisujú na správy po dlhej dobe alebo na dotazy zákazníkov dokonca vôbec nereagujú (!)
Toto sú v skratke veci, ktorým by ste sa mali vyhnúť, pokiaľ si chcete na sociálnej sieti udržať a vlastne takisto získať pomerne početnú klientelu sledovateľov.
Môžeme z toho rovnako usúdiť, že príliš veľa reklám natlačených v jednom priestore skôr škodí a na sledovateľov rozhodne pôsobia skôr negatívne a odpudivo. Samozrejme sú potrebné, ale v regulovateľne príjemnej miere a tak, aby si ľudia zapamätali to podstatné a reklamné oznámenia sa naopak nestrácali v kaši veľkého množstva príspevkov.
A opäť platí, že s reklamou prestávať rozhodne nemusíme, no okrem sociálnych sietí sa musíme orientovať aj na iný priestor, a to ideálne vyrieši optimalizácia pre vyhľadávače. Inak známa ako SEO je vlastne proces, vďaka ktorému sa síce organicky, ale zato efektívne zviditeľníte prostredníctvom vyhľadávača, akým je napr. známy Google. A to tým, že v jeho výsledkoch bude váš web držať prednú a dobre viditeľnú pozíciu v hľadaní pre relevantných záujemcov, čo hľadajú výrazy na konkrétne témy.